Kada škola postane naš drugi dom, kada radimo timski u dogovoru, kada jedni druge osluškujemo i „čujemo“, tada iskustvo i znanja naših učitelja i roditelja može imati samo jedan rezultat : ZADOVOLJNO I SRETNO DIJETE KOJE IZRASTA U USPJEŠNOG I DOBROG ČOVJEKA!
Produženi boravak je neposredni odgojno-obrazovni rad koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, socijalne i zdravstvene vrijednosti.
Voditeljica produženog boravka nakon redovita nastave preuzima učenike i organizira rad produženog boravka u trajanju od 11.35 do 16.30 sati.
Stručni tim za rad u produženom boravku čine voditeljica produženog boravka, učitelji razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak, vjeroučiteljica, učiteljica engleskog jezika i učiteljica njemačkog jezika.
WEB STRANICA PRODUŽENOG BORAVKA
RASPORED RADA U PRODUŽENOM BORAVKU
11,35 -13,00 | Prihvat učenika i učenički odmor od nastave: šetnja, slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre. Slobodno vrijeme organizira se prema interesima učenika. |
13,00 – 13,30 | Ručak (primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciji s drugima) |
13,30 – 15,00 | Pisanje domaćih zadaća. Voditeljica produženog boravka također organizira individualni ili skupni rad po preporuci ostalih članova tima radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja. |
15,00- 16,30 | Organizirano slobodno vrijeme: igraonice, kreativne radionice, društvene igre, pričaonice, gledanje filmova, čitanje slikovnica i knjiga, slušanje glazbe, sportske i rekreativne aktivnosti. |
Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja):
- Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove pune potencijale kao jedinstvene osobe.
- Omogućiti djetetu njegov razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijeo dobru u društvu.
- Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).
Specifični ciljevi:
- potpun i harmoničan razvoj djeteta
- važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
- fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
- izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
- učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
- ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
- osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
- pismenost (jezična i matematička)
- razvoj osjećaja za hrvatski identitet
- razvijanje duhovne dimenzije života
- europska i globalna dimenzija modernog življenja
- pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
- funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
- partnerstvo u obrazovanju
- uloga tehnologije u obrazovanju
- briga o djeci s posebnim potrebama
- temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
- olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
- uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje
PODRUČJA I PLAN AKTIVNOSTI U PRODUŽENOM BORAVKU
PODRUČJA AKTIVNOSTI |
PLAN AKTIVNOSTI (u odnosu na 25 sati tjedno, izraženo u postotku) |
1. JEZIČNO-KOMUNIKACIJSKO |
15% |
2.MATEMATIČKO-LOGIČKO, ZNANSTVENO-TEHNOLOŠKO |
10% |
3. SOCIJALIZACIJA,
ODNOS PREMA SEBI, ZDRAVLJU, OKOLINI I RADNIM OBVEZAMA |
25% |
4. KULTURNO-UMJETNIČKO |
15% |
5. IGRE, ŠPORT, REKREACIJA |
25% |
6. PREMA ODABIRU ŠKOLE ( u skladu s lokalnim i školskim kurikulumom) |
10% |
- PLAN I PROGRAM PRODUŽENOG BORAVKA, PŠ BAŠKA
- MJESEČNI PLAN I PROGRAM RADA PRODUŽENOG BORAVKA
- JELOVNIK U PRODUŽENOM BORAVKU