Čajanka

Učenice 6.r. i učiteljica Hrvatskoga jezika na satu su analizirale pjesme po izboru na malko neobičan način – uz čaj! Slijedeći upute projekta Čajanka, učenice i učiteljica su “dobile zadatak” da izaberu po jednu pjesmu te je na satu pročitaju, predstave te obrade na način da govore o vrsti, temi, formi, stilskim izražajnim sredstvima, motivima, stihu i rimi, mislima i poukama, dojmovima…

Jedna je učenica izabrala pejzažnu pjesmu Šum šumi Milana Taritaša jer za nju šuma predstavlja mjesto mira, odmora, tišine, samoće, u čemu uživa. Druga je učenica na vrlo osebujan način čitala i govorila o slavnoj pejzažnoj i misaonoj pjesmi Dobriše Cesarića Voćka poslije kiše analizirajući je na dvije razine – doslovnoj i prenesenoj, ulazeći u samu srž poznate pjesme. Učiteljičin izbor bila je domoljubna pjesma Vladimira Nazora Hrvatski jezik, s obzirom na to da joj je ona jedna od dražih. Mala ekipa projekt je ostvarila uz čaj i kolače, djelomično i uz publiku, što je pridonijelo opuštanju u analizi te popularizaciji čitanja poezije.

učiteljica Mirela Sparožić

Odgovori