Usprkos mojim nastojanjima da završni projekt TŽV-a petaša PŠ Vrbnik bude jednostavan, konkretan, s jednom izabranom tematikom, koji će imati jasne ishode, zaključke i poruke, učenici su se odlučili za kompliciraniju varijantu koja će objediniti gotovo sve teme obrađene tijekom ove školske godine na satovima TŽV.
Dogovorili smo se da se osmisli igrokaz u obliku sudskoga procesa, u kojemu će aktivno biti uključeni baš svi učenici. Tema toga igrokaza, koji je velikim dijelom improviziran, ali s detaljnim uputama i pripremama samo dviju protagonistica – tužiteljice i braniteljice, je sukob dviju skupina nogometnih navijača, Ajkula i Tovara, na nogometnoj utakmici, koji je dobio sudski epilog. Naime, navijači Ivan, Noa i David optuženi su za paljenje vatre na stadionu i tučnjavu s navijačima druge, suprotstavljene skupine. Ivan je imao i tetovažu na ruci, koja je tužiteljstvu poslužila kao dokaz da je bio sudionikom tučnjave. Porota je Ajkule proglasila krivima, a sudac im je odredio zatvorsku kaznu u trajanju od tri godine zbog remećenja javnog reda i mira i prouzrokovanja materijalne štete te dovođenja ljudi u situacije opasne po život. Troje je učenika sjelo na optuženičku klupu, četvero na klupu porote, trojica su bili svjedoci, jedan je bio sudac, dvije odvjetnice i jedna sudska tajnica.
U ovome velikom angažmanu učenika, koji je trajao dva tjedna nakon odrađenog programa, bilo je zadivljujuće gledati ih kako se trude, kako žele biti što detaljniji u izvođenju te kako jasno i nedvosmisleno iskazuju poruke putem tužiteljice, sudca i porote.
U igrokazu su na razne načine i u više navrata dotaknute teme suočavanja s ljutnjom, što se vidjelo u govoru optuženika dok su iskazivali svoju stranu priče, zatim sukoba i rješavanja sukoba, što je bilo najviše uočljivo u replikama tužiteljice i braniteljice, koje su smirivale situacije pa razgovor, dogovor i kritičko promišljanje, što proizlazi iz završnih riječi tužiteljstva i obrane, kao i riječi porote, a do izražaja su tijekom “sudskoga procesa” svakako došle i njihove komunikacijske i socijalne vještine. Nasilje je optuženo i osuđeno, jasno se dalo do znanja da je u društvu neprihvatljivo!
Učenici su tijekom održavanja TŽV-a bili prilično angažirani i aktivni, nisu samo slušali, već su rado sudjelovali u razradi tema. Voljeli su iskazivati vlastita iskustva vezana uz zadatke, kao i svoje stavove i sudove.
Učenici ovoga razreda su vrlo otvoreni i komunikativni te uvijek spremni za projekte. Svoj završni projekt iz Treninga životnih vještina odradili su za čistu peticu, što se može vidjeti i iz priloženih fotografija.
razrednica Mirela Sparožić