Područna škola Baška i Hotel Corinthia domaćini su 3-dnevnog stručnog skupa pod nazivom Proljetna škola školskih knjižničara, u vremenu od 18.-20. travnja 2018. Stručni skup je pod pokroviteljstvom AZOO Ministarstva znanosti i obrazovanja i na njemu sudjeluje oko 350 knjižničara i stručnih suradnika iz cijele Hrvatske.
Treba istaknuti da Proljetna škola školskih knjižničara ima, od svih struka u odgojno obrazovnom sustavu naše zemlje, najdužu, tridesetogodišnju, tradiciju kontinuirane edukacije. Odvija se obično u trajanju od tri dana i uz nazočnost otprilike 350 – 500 školskih knjižničara.
Oblici edukacije kroz godine bili su različiti: plenarna izlaganja pozvanih znanstvenika i stručnjaka, radionice i izložbe s tih radionica, primjeri dobre prakse, okrugli stolovi, plakatna izlaganja, stručni razgledi kulturnih znamenitosti mjesta u kojoj se održava skup, književni i drugi kulturni susreti, promocije knjiga i sajam izdavača, prezentacije knjižničarskih sredstava za stručni rad, humanitarne akcije. Nakon Proljetne škole objavljuje se zbornika s radovima koji školskim knjižničarima služe kao priručnici.
Iznimno je širok raspon tema kojima se Proljetna škola bavila. Bile su to Funkcije i zadaci školske knjižnice, Osposobljavanje učenika za intelektualni rad posredovanjem školske knjižnice, Kulturna funkcija školske knjižnice, Razvijanje čitateljskih interesa i navika putem školske knjižnice, Komunikacija i interakcija u radu s malom grupom u školskoj knjižnici i brojne druge teme.
Škola je kao najvažniji faktor cjeloživotnog usavršavanja školskog knjižničara, uz studijske programe zagrebačkog, osječkog i zadarskog sveučilišta, a u novije vrijeme i riječkog, od svojih početaka bila glavni generator razvoja i mijenjanja struke u smjeru proaktivnog informacijskog stručnjaka. To je školski knjižničar koji uspješno balansira stručne knjižnične, odgojno obrazovne te kulturne i javne poslove, potičući razvoj svih vrsta čitanja s posebnim naglaskom na čitanje iz užitka i informacijsko čitanje bez obzira na vrstu medija na koje se nalaze informacije. Time on postaje važan stručni suradnik u svakoj školi koji uz dobru opremljenost knjižnice fondom i IKT tehnologijom može pridonijeti pozitivnoj razlici u hrvatskom obrazovanju.
Proljetnu školu karakterizira predstavljanje novina u odgoju i obrazovanju, poput novih metoda rada s učenicima i to od tri do godinu dana prije ostalih struka s obzirom da pristup novoj literaturi najprije imaju upravo školski knjižničari zbog nabave građe i stoga što im je potraga za informacijama u opisu posla.
XXX. Proljetna škola svojom strukturom i dobrom praksom te kao glavni državni skup školskih knjižničara, nastavlja dosadašnju tradiciju i gleda u budućnost usmjeravajući i dalje razvoj školsko knjižničarske struke predstavljanjem suvremenih znanstvenih i stručnih spoznaja iz područja informacijskih znanosti te odgoja i obrazovanja. Evaluaciju Proljetne škole karakteriziraju iznimno pozitivni odjeci od samih početaka te ju time potvrđuju kao važan dio usavršavanja školskih knjižničara.
Iznimna nam je čast biti domaćinom jubilarne XXX Proljetne škole školskih knjižničara.
Serđo Samblić, ravnatelj OŠ „Fran Krsto Frankopan“, Krk