Zanimljive aktivnosti – prijedlog učiteljima

Mora li kraj školske godine biti stresan, naporan i zamoran? Ne mora. Uz dobar plan i
provedbu, školsko gradivo je obrađeno i usvojeno i možda je ostao još ispit ili dva. Ima
vremena za ponavljanje gradiva, a ono ne mora biti dosadno niti se mora odvijati u učionici.
Dapače, neka bude drugačije. Evo nekih prijedloga isprobanih u 3. b razredu:
1. Boravite u prirodi. Pronađite svoju učionicu u prirodi i ondje izvodite nastavu.
2. Odite na biciklijadu. Usput možete svratiti do vježbališta ili očistiti plažu i šumu od
smeća.
3. Surađujte s roditeljima. Možda vas pozovu na sok u svoje dvorište za stoti sat
tjelesnog, pokažu vam svoju kućnu knjižnicu, provedu vas izložbom ili održe zanimljivu
radionicu.
4. Organizirajte potragu za blagom. Nacrtajte plan nekog područja, sakrijte blago i
pustite djecu da ga traže.
Kroz sve ove aktivnosti vježba se snalaženje u prostoru, usavršavaju se vještine aktivnog
slušanja i pamćenja, povezuje se i učvršćuje naučeno gradivo iz različitih područja, razvijaju
se vještine kritičkog mišljenja i ekološka svijest. Osim toga, djeca se bolje upoznaju i više
međusobno povezuju. Radije idu u školu. Vide da je imalo smisla truditi se, mučiti i učiti
tijekom cijele školske godine. Zadovoljna su. Manje koriste mobitele i igraju igrice. Razvijaju
dobre navike.
Je li to teško? Nije. Samo moramo htjeti. Najteže je napraviti prvi korak i usuditi se napraviti
nešto drukčije. Nešto što ne piše u udžbeniku i u pripremi. Nešto što smo sami smislili i
proveli. Kreativnost, kreativnost…

Pogledajte filmić o svemu tome

Karmela Vajdoher Žilić