Republika Hrvatska je od 2016. godine uključena u međunarodnu inicijativu Bebras (Dabar) koja promiče informatiku i računalno razmišljanje među učiteljima i učenicima.
Dabar je osmišljen kako bi se svoj djeci omogućilo jednostavno sudjelovanje kroz online natjecanje, koje se sastoji od niza izazovnih zadataka osmišljenih od strane stručnjaka iz pedesetak zemalja, a od 2016. u izradi zadataka sudjeluju i hrvatske učiteljice i učitelji.
Izazovom Dabar potiče se razvoj računalnog razmišljanja od prvog razreda osnovne škole kroz rješavanje primjerenih problemskih i logičkih zadataka, stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema te programiranje čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.
Organizator natjecanja za Hrvatsku je udruga Suradnici u učenju uz podršku Hrvatskog saveza informatičara, Visokog učilišta Algebra i CARNET-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Prvi izazov u Hrvatskoj održan je u studenom 2016. s 5624 sudionika. Ove godine brojka je daleko veća, čak 51.220 učenika.
Međunarodno natjecanje iz informatike i računalnog razmišljanja Dabar 2024. održano je od 11. do 15. studenog 2024. na CARNET-ovom sustavu MOOC.
U online rješavanju zadataka iz informatike i računalnog razmišljanja u 4 kategorije za osnovnu školu. Učenici su rješavali 12 zadataka u trajanju od 40 minuta.
Područna škola Vrbnik imala je 15 natjecatelje u kategorijama MikroDabar, Milidabar i Kilodabar.
Mikrodabar, učenici 2. razreda: Aleksandar Ivanović i Gabriel Ibrahimović
Milidabar, učenici 3. razreda: Marta Lukarić, Izidora Koščić, Paula Polonijo, Josip Polonijo i Vito Katunar.
Od učenika 4. razreda, također kategorija Milidabar sudjelovali su: Jerko Juko, Andrej Šušak i Frane Vadnov.
Kategoriju Kilodabar rješavale su učenice 5. i 6. razreda. Iz 5. razreda Ana Kamenar i Rita Lukarić. Dok su u 6. razredu testu pristupile Aurora Kvaternik, Vida i Vanja Milovčić. Vanja i Vida obje su ostvarile zapažen rezultat 10% najboljih u RH. Od čega je Vida Milovčić na 14 mjestu u RH s riješenošću od preko 91%.
Čestitke svima na sudjelovanju, a posebne čestitke učenicima koji su ostvarili zapažene rezultate.
Klaudija Topić Matković