Terenska istraživačka nastava povijesti u timovima

Učenici 7. i 8. razreda u listopadu su istraživali i upoznavali zavičajnu povijest Vrbnika. U terenskoj nastavi koja je organizirana za sedmaše 6. listopada, a za osmaše 20. listopada 2022. učenici su upoznavali povijest Vrbnika istražujući njegove znamenitosti i ključne lokalitete stare gradske jezgre Vrbnika.

Učenici su dobili istraživačke zadatke koje su morali rješavati uz snalaženje na mapi mjesta. Također su morali mobitelom zabilježiti foto-dokaze pojedinih pronađenih materijalnih izvora. Bili su podijeljeni u grupe u kojoj je svaki član dobio neko zaduženje, a svi su se zajednički trudili da što bolje riješe zadane zadatke. Pratila ih je učiteljica povijesti i davala dodatne smjernice i informacije. Cilj je bio utvrditi i proširiti znanja o vrbničkoj povijesti uz istraživački rad. Učenici su pritom koristili razne vještine od snalaženja u prostoru, analize povijesnih izvora, povezivanja povijesnih činjenica, zaključivanja o povijesti na temelju terenskog istraživanja, uz osvještavanje važnosti suradnje, dobre podjele zaduženja i zajedništva u timskom radu.

Učenici su odlično međusobno surađivali i pokazali dobro poznavanje svoga mjesta uz želju da nauče nešto novo. Bili su veoma zadovoljni ovakvim učenjem izvan učionice i sve je proteklo u veselom raspoloženju. U istraživačkom radu sudjelovalo je ukupno 6 ekipa. 4 ekipe sedmaša i 2-ije ekipe osmaša. Najbolja je bila ekipa osmaša pod nazivom Vrbenčani u sastavu: Ida Krtica, Ivan Bolonić i Pavao Volarić s ukupno ostvarenih 66 bodova od ukupno 70 mogućih, samo 0.5 bodova manje ostvarila je ekipa sedmaša po nazivom Uskoci u sastavu Marta Lukarić, Marija Ružić, Klara Kožić i Neven Baljak.

Ovo je bio tek prvi korak u razotkrivanju bogate kulturno-povijesne baštine Vrbnika uz osvještavanje njezine vrijednosti u zavičajnom i nacionalnom kontekstu, ali i buđenja ponosa ostavštinom naših predaka i tragovima povijesti koji su svuda oko nas.

Učiteljica povijesti Dina Valković

Odgovori