Stane li cijela Hrvatska u Pod topol 18?

Pitanje zvuči kao izazov, ali ako ga postavite nama odgovorit ćemo – DA, STANE!!

U ponedjeljak 6. lipnja 2022. održali smo projektni dan na kojem su učenici svih razreda sa svojim razrednicima predstavili rad na cjelogodišnjem projektu kojeg smo nazvali Volim Hrvatsku. Podsjetimo se, u prvom tjednu nastave organizirali smo izvlačenje regija pred školom i svaki je razred imao zadatak obraditi izvučene županije i predstaviti ih na način koji sami osmisle.

Evo kako je to izgledalo…

Sve je započelo još prije nekoliko tjedana tijekom kojih su učenici vrijedno sa svojim razrednicima pripremali učionice, ukrašavali ih plakatima, ukrasima, etnološkim predmetima, a neki i prezentacijama koje su puštali na pametnoj ploči. Na sam projektni dan okupili smo se u blagovaoni gdje je svaki razred zauzeo jedan dio prostora i pripremio svoju prezentaciju. Izmjenjivao se razred po razred, a uz pomoć mašte i predstavljenog programa kroz jutro smo proputovali cijelom domovinom! Nakon prezentiranja u blagovaoni učenici i učitelji imali su mogućnost ući u svaku učionicu i pogledati ostatak radova koji su izrađivani tijekom godine, s neki su nastavili sa zabavnim i gastro programom.

I. razred: Zadarska i Šibensko-kninska županija

Prvašići su hrabro otvorili okupljanje. Njihova učiteljica Irena nam je rekla kako su učenici proučavali zastave ovih dviju županija, a onda nam je cijeli razred detaljno prenio što su naučili i pojasnili su nam simbole na zastavama, pokazali su nam kako su ih vješto crtali, a najzabavniji je bio kraj kada su nam pojasnili da na glavama imaju šibenske kape koje su sami izrađivali i pojasnili što znače simboli na njima. Prezentaciju su zaključili ponosnim naklonom!

2. razred: Varaždinska, Koprivničko-križevačka i Bjelovarsko-bilogorska županija

Mikrofon je preuzela učiteljica Marijana J. koja je rekla da će učenici drugog razreda svoje županije predstaviti pjesmom Ja sam muzikaš.

3. Primorsko-goranska i Istarska županija

Trećaši su naoko imali najlakši zadatak jer su proučavali i predstavljali svoj rodni kraj, ali upravo im je to bio dodatni izazov! Pripremili su prezentaciju, no u posljednji tren su odlučili da nam žele tri pjesme otpjevati uživo. Njihov je razred bio prepun radova pa smo tamo mogli vidjeti kupske leptire, ornamente s narodnih nošnji, a na prozorima tematski posložene vodene i kopnene životinje, te ptice uz kratka pojašnjenja.

4. razred: Virovitičko-podravska, Požeško-slavonska i Brodsko-posavska županija

Iz zavičaja smo se preselili na sjever. Učiteljica Marijana K. ukratko je pojasnila kako je teklo istraživanje četvrtaša koji su sve naučeno ukratko predstavili na plakatu, a rad su predstavile dvije učenice. Ovaj kraj predstavili su i pjesmom, a sve zaokružili prezentacijom o Slavoniji čija je glazba okupljenima podigla raspoloženje kao što to veseli zvuk tambure dobro zna!

U njihovoj smo učionici mogli vidjeti izloženi slavonski vez.

5. razred: Zagrebačka i Grad Zagreb, Sisačko-moslavačka i Krapinsko-zagorska županija

Središnju Hrvatsku predstavio je najbrojniji razred u školi. Voditeljica nas je provela kroz geografske, kulturne i gospodarske specifičnosti ovog kraja, a imali su i goste iznenađenja: krapinskog pračovjeka i prvog hrvatskog predsjednika dr. Franju Tuđmana. Priredili su i glazbeno plesni program kojeg su nastavili i u svojoj učionici. Ona je pak bila ukrašena simbolima među kojima se isticalo licitarsko srce (u jedno su smjestili i svoju razrednicu Martinu B.), a počastili su i proizvodima prehrambenih tvrtki predstavljene regije.

6. razred: Karlovačka i Ličko-senjska županija

Šestaši su se pokazali kao pravi susjedi i ostali blizu petaša, ali se polako približili svom zavičaju. Zajedno sa svojom razrednicom Martom predstavili su nam kulturu i običaje regije koja je obilježena predivnom prirodom, rijekama, brdima i šumama. Posebnu su pozornost privukli svojim plesom Ličkog kola kojeg su naučili i strpljivo vježbali uz pomoć g. Stanka iz folklora. Naglasili su nam da se Ličko kolo pleše bez glazbe i pjesme.

Njihovu je učionicu najbolje bilo proći u krug počevši od malenog oltara posvećenom sv. Josipu, zaštitniku Hrvatske čije se svetište nalazi u Karlovcu, drvenim putem mogli ste proći uz prizor Plitvičkih jezera na pametnoj ploči, slikati se u foto kornerima, razgledati ličku nošnju ili pak sami ili uz pomoć Nine izraditi svoju ličku kapu.

7. razred: Splitsko-dalmatinska i Dubrovačko-neretvanska županija

Sedmaši su nas poveli na jug Hrvatske i predstavili nam dvije dalmatinske županije. Pažnju okupljenih zadržavali su izmjenom kratkih aktivnosti koje su bile složene u sklopu prezentacije. Osim što smo čuli mnogo informacija o povijesti, geografiji, kulturi i običajima Dalmacije predstavili su nam i dvije RImljanke iz Dioklecijanovog doba, navijače Hajduka, makete Pelješkog mosta i dubrovačkih zidina, upriličili kratki prikaz Sinjske alke (op.a. konj je i nakon prezentacije bio veliki hit!), ali i najveću svetinju Dalmatinaca – fjaku!! Sve su zaključili Linđom na koji su pozvali i ostale u blagovaoni.

U učionici su najtraženiji izlošci bili oni gastro karaktera. Poslužili su salatu od mrkača kojeg su rukama ulovili Petra i Roko na Plavniku, razne slastice, a posebno tražena osoba bila je razrednica Sonja koja je neumorno mazala palačinke koje je pekla prije škole.

8. razred: Osječko-baranjska i Vukovarsko-srijemska županija

S krajnjeg juga preselili smo se na krajnji istok Hrvatske kojim su nas proveli osmaši. Za njih možemo slobodno reći da su predstavljali svoju regiju od ranog jutra. Učenica osmog razreda svojski se trudila detaljno nas i elokventno upoznati s istokom Hrvatske predstavivši nam što više podataka, no teško ju je bilo pratiti zbog mirisa koji su dopirali s te strane blagovaone. Naime, osmaši su uz pomoć svog razrednika Željka odlučili skuhati poznato jelo ovog kraja, a to je fiš paprikaš i to po receptu Pauline bake koja je Vukovarka. Snimili smo i predstavljanje recepta pa vas pozivamo da se i sami okušate u spravljanju.

U njihovoj učionici znatiželjnike je dočekao kulen i kruh, a za kraj i slasna orehnjača.

Zahvaljujemo se svima koji su na bilo koji način bili uključeni u provedbu ovog zahtjevnog, ali i vrlo poučnog i zabavnog projekta. Posebna zahvala razrednicima koji su napravili veliki posao, roditeljima koji su uvijek spremno uskočili i pomogli, kao i kolegama iz škole Dobrinj koji su nam posudili projektor 🙂